مفاهیم اصلی

ساخت وبلاگ
ارث بری ( Inheritence ) : برای جلوگیری  از تکرار بیهوده یک سری از کد ها و کلاس ها از ارث بری استفاده میکنیم  بدین معنا که چند کلاس داشته باشیم و یک سری متد و اجزای دگیر در همه آنها تکرار شده باشد در این موقعیت یک کلاس می سازیم که  همه ی آن ویژگی ها را در بر بگیرد و باقی کلاس ها از آن ارث بری کنند. برای مثال یک دانش آموز و یک فرد استخدام شده در یک اداره که ویژگی مشترک آنها در انسان بودن است(شامل اسم کوچک ، اسم فامیل، کد ملی و ...) برای این یک کلاس Human میسازیم که دو کلاس دیگر از آن ارث بری کنند:   Public class Human     }       ...          {                    در این جا کلاس Student از کلاس Human ارث بری می کند  Public class Student: Human     }      ...         {         در این جا کلاس Em مفاهیم اصلی...
ما را در سایت مفاهیم اصلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hexanol بازدید : 302 تاريخ : پنجشنبه 16 آذر 1396 ساعت: 10:27

اگر بخواهیم property  را به زبان ساده بیان کنیم می توانیم بگوییم یک بلاک کد است که همزمان کار تنظیم و تحویل دادن را انجام می دهد:       public class Circle    {        private int _radius;        public int Radius        {            get{ retu _radius }             => مقدار را تحویل می دهد             set{_radius =value}              => مقدار را تنظیم میکند         }    }  در قسمت تنظیم همیشه مقدار فیلد برابر است با value و استفاده از آن به صورت زیر است :   Circle c = new Circle();   c.Radius=5;                   => set   int r= c.Radius;              => get مفاهیم اصلی...
ما را در سایت مفاهیم اصلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hexanol بازدید : 353 تاريخ : پنجشنبه 16 آذر 1396 ساعت: 10:27